Pitanja spolnosti djece kod odraslih često izaziva nelagodu. Važno je razumijeti kako je spolni kao i intelektualni, emocionalni i fizički razvoj temeljni proces u odrastanju koji prolaze svi pojedinci.
Spolnost je zdrav i normalan dio ljudskog života- isto kao što dijete fizički napreduje (npr. diže glavu, počne puzati i hodati, hvata stvari...), tako se paralelno i spolno razvija.(Crnković, Knez Turčinović i Roje).
Potrebno je imati na umu kako se spolnost ne može promatrati kao zaseban proces, s obzirom na to da on, uz fizičku, obuhvaća i emocionalnu, socijalnu te kulturalnu komponentu.
Razumijevanja zdravog spolnog razvoja omogućuje odraslima da identificiraju određena odstupanja u spolnom razvoju djece ili pak da određena razvojno prikladna ponašanja ne smatraju odstupanjima.
Roditeljsko razumijevanje spolnog razvoja uz otvorenu komunikaciju ključno je u prevenciji spolnog zlostavljanja djece (Krafchick, Biringen i Sanderson).
Prikaz čestih i rijetkih ponašanja djece u kontekstu spolnog razvoja s obzirom na dob:
Spolni razvoj kod djece većinom se odvija spontano, kroz igru.
Djeca prikupljaju informacije putem igre i tako uče o vlastitoj seksualnosti, a na tom putu ih vodi vlastita radoznalost prema svijetu, ali i sebi samima (Sandnabba, Santtila, Wanns i Krook).
Roditelji, skrbnici i drugi stručnjaci uključeni u odgoj djece trebali bi imati na umu kako je samozadovoljavanje ili masturbacija normalna pojava kod djece, a kaznama i neodobravanjem moglo bi se negativno utjecati na djetetovo samopouzdanje ili seksualni život u odrasloj dobi.Sve dok dijete dodiruje genitalije u tajnosti (npr, kupaonici, svojoj sobi), ne bi ga zbog toga trebalo biti stid. Međutim, ukoliko se dijete dodiruje po genitalijama na javnom mjestu (npr. vrtić), potrebno je objasniti mu da je to u redu raditi doma u svojoj sobi, ali da je dodirivanje privatna stvarkoju bi trebalo ostavitiza svoju sobu gdje drugi ljudi to neće gledati.
Djeca u predškolskoj dobi iskazuju vrlo malo razumijevanja oko seksualnosti, što može biti rizičnim faktoromza doživljavanje seksualnog zlostavljanja (Volbert).
Roditelji i skrbnici trebali bi biti spremni za pitanja o seksualnostii na njih ne bi trebali burno reagirativeć smireno, prikladnodobi, jednostavnim odgovorima i izrazima objasniti djetetu što ga zanima. U razgovoru s djetetom svakako bi trebalo integrirati i informacije o dobrim i lošim dodirimate privatnosti.
Zdrav spolni razvoj zahtjeva otvorenu komunikaciju djece i odraslih pri čemu uvijek treba imati na umu da informacije koje se prenose budu prikladne dobi, iskrene i točne.